fredag 7 oktober 2011

Punktinsatser

TJA, DET KAN väl knappast skada i alla fall..?
 

4 kommentarer:

  1. Vi fick rova på det där med zonterapi på jobbet en gång, det var intressant. När terapeuten klämde mig under tårna hittade hon ett ställe som gjorde jämarns ont. Jahaja, du har besvär med bihålorna du sa hon. Och visst, jag hade just varit och röntgat ansiktet för att jag hade haft så mycket värk utan att man hittat nån inflammation ...

    Om abborreriet ... farsgubben hade nåt knep för att busenkelt dra av skinnet ... nåja, det är inte ofta man äter abborre tyvärr ...

    SvaraRadera
  2. Jag har egentligen inte fått zonterapi mer än ett par gånger för länge sedan, då min dåvarande "svägerska" var mycket intresserad av den formen av terapi. Faktum är att det är precis som du säger. Den punkt på foten som representerar en del man har bekymmer med är sjuk som bara den! Nu testar jag punktbehandling på mig själv och jo minsann, det är ömt utav bara den när jag hittar precis rätt plats för t.ex. tallkottkörteln (inte med på bilden här).

    Pappsen ägnade sig således åt att "pälsa" abborrarna. Det är en teknik jag aldrig fått schvung på. Jag får vackert använda filékniv jag :o)

    SvaraRadera
  3. Nej, det har du rätt i - det kan ju inte skada i alla fall!
    Man ska pröva allt - det KAN ju hjälpa...
    Lycka till!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Jag har gått två kurser i Zonterapi där vi knådade varandras fötter å andra.Det var intressant.Jag hade då problem med flera missfall å det visade ochså terapin.Allt stämmer.Gör himla ont där man har nått som inte är bra.Så tryck på på dina ömma punkter.Kram

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!