lördag 12 november 2011

Gotta sig lite


MITT I ALLT elände ska man ju måsta vara en god moder också! Igår ordnade Hem & Skola musikcafé i Lilla A:s plugg. Till ett musikcafé be­hövs bakverk och jag gillar att baka, även om jag gör det hellre och bättre när jag inte har fullt så många andra saker att tänka på.

Tio stycken rejäla, chokladiga muffins med en touch av apelsin och chokladtopping blev det i alla fall. Receptet finns HÄR på bloggen. Inuti varje muffins döljer sig en halv, filead apelsinklyfta och hur man gör toppingen kan du läsa nedanför bilderna.



♦♦♦ CHOKLADTOPPING ♦♦♦

Blanda till en jämn smet
- 180-200 g naturell färskost (behöver inte vara dyr Philadelphia!)
- 3 msk siktat kakaopulver
- 3 dl florsocker

Bred eller spritsa ut på väl avsvalnade muffins. Äckligt gott!

2 kommentarer:

  1. Ser mumsigt goda ut blir sugen men jag orkar inte baka

    SvaraRadera
  2. Åh, så gott det verkar! Har skrivit ut receptet...
    Kram, Monica

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!