fredag 24 februari 2012

Inte vilka brevvänner som helst :o)

DEN 27 DECEMBER 2011 mejlade jag en fråga till Social- och hälso­vårds­ministeriet i Finland, dvs för nästan präxis två månader sedan. Mitt tålamod är mellan varven inte så långt, så när årsskiftet kommit och gått och svar uteblev – och det i samma veva tändes en talgdank hos undertecknad – ja, då fick det bli en fråga för JO istället.

Men hast du mir gehören, idag plingade det till min oerhörda förvåning in ett mejl! Notera dock, att brevet är daterat den 09.02.2012 och att vi idag skriver den 24.02.2012. Det måste m.a.o. vara extreemt tröga linor mellan hufvudstaden och Åland. Eller..?


Och min fråga då..? Tja, enligt ovan kan man väl utan att överdriva så där alldeles nämnvärt säga att den är med ”Goddag, yxskaft!” besva­rad.

Men dagens garv fick jag mig i alla fall. Nu igen.

2 kommentarer:

  1. HAha! Precis den typen av svar som jag fick när jag mailade runt till alla möjliga ansvariga i mammas hemkommun, när hon på sitt 90:ende år och efter 65 års boende i samma kommun behövde en pensionärsbostad. Som en tröst kan jag säga att det ändå ordnade sig till slut.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. Trevligt att höra :o) Ruskar man trädet tillräckligt länge trillar det förr eller senare ner lite apor, eller hur man nu ska uttrycka sig ;o)

    Liite svajigt måste det tydligen ha blivit där uppe bland kronorna redan, för dagens första (men ingalunda sista) besökslogg från vännerna på FPA kunde jag registrera kl. 08:19 finsk tid - och idag är det alltså LÖRDAG. Intressant.

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!