torsdag 20 september 2012

Vill ni se en stjärna?

ELLER SNARARE NÅGRA hundra? Igår kom jag på att jag ska tömma lagret på alla vaxade och glittrade små pappersstjärnor jag tillverkade för något år sedan. Synen har blivit så vissen den senaste tiden att det är otänkbart att jag med så gott som osynlig nylontråd ska lyckas knåpa ihop några flera stjärnmobiler i mitt lilla liv.

När jag tittade i lådor och askar blev jag faktiskt lite chockad över hur inihelskotta många stjärnor jag vikt. Men nu åker de, som partier med 30 i varje på Etsy.



Vill du lära dig att vika såna här pappersstjärnor själv? I så fall re­kom­men­derar jag min beskrivning (på engelska, men med massor med pe­dagogiska bilder), som jag säljer på Etsy.

2 kommentarer:

  1. Hej! Så underbara dessa Fröbelstjärnor är! Jag viker dem också och vill gärna göra dem mer beständiga. I min hobbyaffär finns det stearin och paraffin, men du skriver att dina är vaxade. Ville bara höra om du har några tips och råd? Mvh, Sara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, visst är de tjusiga :o) När jag skriver vaxade, då menar jag just precis paraffin, men i fast form, som man sedan smälter och doppar stjärnorna i.

      Radera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!