tisdag 18 december 2012

-0,025 liter

DET VAR INTE så länge sedan jag blev tappad förra gången, faktiskt bara två månader, men nu var det dags igen. Knät, som jag vred till ordentligt i lördags, bjöd på hela 25 ml klar vätska. O, du milde, så skönt det var att bli av med detta överflöd!


Med detta kan jag bocka av även knäledspunktion på min inofficiella lista över Roliga saker att få vara med om innan man dör. Röntgen, som följde på det, har man ju gjort ett oräkneligt antal gånger förut.

Och nu får det fanimej inte komma mer snö under den närmaste veck­an, eftersom punktören utlyst skottningsförbud :o/

4 kommentarer:

  1. Men gör det inte fruktansvärt ont att sticka en nål i knäet förrutom den värk man redan har?

    Pipi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njä, visst kändes det, eftersom det görs utan lokalbedövning. Men har man fött barn är en sån här sak peanuts i sammanhanget ;o) Och lättnaden när trycket avtar är enorm och gör det lilla obehaget väl värt att utstå :oD

      Radera
  2. Det är mycket mörka krafter i rörelse den här tiden på året, som min farmorsmor skulle ha påpekat. Men det ska ju snart vända mot ljusare tider (och det är då som man verkligen ser alla skavanker påstår jag, som verkligen kan ha en riktigt sarkastisk humor ibland). Skönt att knäet blev bättre och hoppas att det inte rinner till igen.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodu, det är väl just den här tiden på året, när det är som allra mörkast, som allsköns oknytt jobbar häcken av sig för att göra livet besvärligt för oss människor. Kanske bäst att göra absolut ingenting under de två återstående dagarna före vintersolståndet..?

      Sarkasm och en rejäl skopa galghumor är väl vad som behövs för att orka med vardagen, tycker du inte? Utan det vete fåglarna var man skulle vara när makterna arbetar emot en!

      Radera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!