måndag 14 januari 2013

Leve tanterna!

JAG ÄR INGEN större kulturkonsument, men igår blev jag trots allt ”medsläpad” till Ålands museum. Det ångrar jag inte! Där hänger just nu, i samband med Marthaförbundets jubileumsutställning, en lång rad av gudabenådade konstnärinnan Inge Lööks oemotståndliga tanter.


Och bland alla dessa humoristiska och ytterst välgjorda akvareller är den här är –självfallet! – min personliga favorit:

Jag lyckas inte hitta några uppgifter om hur länge Inges bilder finns i museets entrégalleri. Det finns ingen info på museets egen webbplats, där uppdateringen inte heller verkar vara så värst frekvent. Men på ett annat ställe hittade jag datumet 2 februari. Än finns det alltså tid! Och missar man utställningen finns akvarellerna i vykortsformat att köpa t.ex. på Posten i Mariehamn.

I love Löök!

5 kommentarer:

  1. Vilka fina akvareller!
    Som sagt; Leve alla TANTER!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom är helt u ♥ n ♥ d ♥ e ♥ r ♥ b ♥ a ♥ r ♥ a!

      Du borde verkligen få se dem i levande livet, för man blir alldeles varm i själen av dem :o)

      Radera
  2. Hej Nina, oh vad fina bilder. Bilden i från conteinern är jättekul.
    En annan bloggare hade också lagt ut fina akvareller av söta damer, målade i akvarell av BIRGITTA LINDEBLAD. Googla, de är superfina de med.
    Kramen

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!