onsdag 26 juni 2013

Av princip ...

... BORDE JAG EGENTLIGEN fylla i den där ansökningsblanketten, när jag tänker närmare efter. Bara för att i rutan för tilläggsuppgifter kun­na skriva att jag anhåller om att det allmänna bostadsbidraget retro­aktivt ändras till ett bostadsbidrag för pensionstagare! Ett sånt skulle jag nämligen haft rätt till som invalidpensionerad, och det har jag ju blivit nu, i efterskott :o)

Ett bostadsbidrag för pensionstagare skulle ha varit ungefär dubbelt så högt som det allmänna bostadsbidrag jag lyfte. Så av princip ...

3 kommentarer:

  1. Håller med Monica! Gör det! Om inte för att få se vad som sen händer för i den här makabra långdansen!

    Pipi

    SvaraRadera
  2. Haha! Jo, jag är nog bra sugen. Om man nu en gång ska vara stämplad som besvärlig gäller det att på alla upptänkliga sät leva upp till det epitetet genom att gripa tillfället i flykten ;o)

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!