onsdag 26 juni 2013

Sökes: draghjälp

JAG HAR TÄNKT att jag skulle vinna mig en flådig kaffemaskin i en täv­ling hos finska tidskriften Kodin kuvalehti. Det hela går ut på att man ska dokumentera sin vardag och i det här fallet fotografera en penal.

Mitt bidrag är en bild på en jag designat och virkat alldeles själv. Så hörni, klicka på bilden och flytta er till tävlingssidan! Peka sen på fotot och klicka på ”Tykkää” (svenska: ”Gilla”), så förbättrar ni era chanser att bli bjudna på riktigt de luxe-kaffe hos mig när ni hälsar på :o)
Förutsatt att ni gillar den, förstås.

Man fååååår tweeta eller gilla på Fejan också. Låt för all del inte mig stå i vägen ;o)

12 kommentarer:

  1. Jag har klickat på den där knappen, hoppas det funkade. Fick ingen bekräftelse på nåt vis.
    Snyggt pennfodral iallafall, jag är imponterad! :)
    /Trollmamma

    SvaraRadera
  2. Nu har jag klickat, så det är väl bara att beställa en båtbiljett till höstens stockholmsbesök antar jag. Om du nog mot förmodan inte skulle vinna kaffemaskinen så går det alldeles utmärkt med te också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och te finns det att välja på, trots att jag är en kaffemoster av rang. Rooibos, grönt, svart, traditionellt, julmodellen osv. - det är bara att välja :o)

      Radera
  3. Nu är det gjort!
    Lycka till, ditt pennfodral är verkligen fint, så dina chanser tror jag är stora.
    Kram/Monkan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det är fint överlämnar jag åt andra att avgöra, men annorlunda än de övriga är det i alla fall :o) Tack för att du tog dig tid att "tykkää"!

      Radera
  4. Då har jag "tykkääat"!
    Tänk att jag tryckt till på något jag inte vet vad det är, fast du har ju förklarat, och jag litar på dig!
    Den var dessutom finast!
    Ha det gott, här spöregnar det.
    Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Merci beaucoup för det :o)

      Spöregn? I wish ... Här är det tryckande värme som gäller. En koll för några sekunder sedan hos FMI (Finlands svar på SMHI) ger vid handen att det just nu noteras 26,9°. Jag, som inte står ut med värme över 23-24° håller på att dåååååna, så ge mig ett rejält åskregn, tack!

      Radera
  5. Sv: Självklart skickar jag gärna frön av den röda stjärnflockan, men det tar nog ett tag innan den sätter frön...
    Du får påminna mig om jag glömmer!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då undrar jag vem som ska påminna mig om att jag ska påminna dig, haha! Mitt minne läcker numera mer än ett grovmaskigt durkslag. Jag får allt programmera in en påminnelse i mobiltelefonen, annars blir det garanterat bortglömt. Men tack på förhand, du rara!

      Radera
  6. Det var så fint och så gulligt - så det är klart att jag "gillade" det! TROTS att jag inte dricker kaffe!!
    Du hade så rätt så, det lilla rosa/vita trädet är en liten Salix integra `Hakuro-Nishiki´. Jag vet inte vad det är med det, jag glömmer hela tiden bort vad det är för något.....fast det är så sött. Konstigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får en tacka tedrickaren för "tykkäändet" :o)

      Du, det där med att jämt glömma namn på saker och ting det är bekant. Jag är tacksam för var dag som går när jag fortfarande minns mitt eget ;o)

      Och nu har det regnat här! YIHAA!! Antagligen för att jag ägnade en timme igår kväll åt att vattna :o/

      Radera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!