fredag 11 december 2009

Här behövs ett klipp

DAGS FÖR ETT klipp! Denna morgon har jag slutligen ”ruttnat” på mitt närmare halvmeterlånga hår. Ja, egentligen inte på håret som sådant, utan mest på alla strån som återfinns överallt utom fastvuxna i skalpen; intrasslade i tandborsthuvudet, en masse i symbios med fibrerna i mina kläder och emellanåt – uäk! – ovanpå ostmackan. Kort sagt: nu får det räcka!

På dagens agenda står alltså ett samtal till frisören. Minst femton centimeter ska bort, för det är väl ungefär så länge sedan jag klippte mig senast. Och till alla er som hoppas på att ”kärringen” äntligen ska komma till skott och tillsätta färg vill jag bara säga: glöm det, detta kommer inte att ske. Varken nu eller senare. Grått är ju för tusan också en kulör! ;)

Dagens guldkant blir inte helt osökt: Vad tacksam jag är över att jag trots allt har ett hår att svära över. Det är inte alla förunnat, så jag borde inte klaga. Skäms på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!