torsdag 10 december 2009

Decemberregn

VEM HAR STULIT julstämningen?! I morse vaknade jag ännu en gång till smattret av ett muntert (?) decemberregn mot fönstren. Blir det inte kallare och åtminstone lite frost på marken snart, så hjälper det tammef-n inte ens om jag så tänder hundra ljuslyktor här hemma!


Det var då det ... (07-01-2009)
Jag förväntar mig inte ett halvmetertjockt täcke av fluffig nysnö, för det skulle väl vara ungefär likvärdigt med att fortfarande tro på tomten. Men lite frost, som gör världen vitare, det kan vi väl ändå få till jul??? Please..?

Om tre dagar är det lucia, och hur kul är det med ett stäm­nings­fullt luciatåg genom staden när detta måste genomföras i ösregn? Föga. Ärligt talat tycker jag det är dags att överväga en flyttning av hela julhelgen. Skjut fram den en månad eller två, för det är ungefär vid den tiden som vintern infinner sig. Om den gör det.


Idag är det tufft att komma på en guldkant, vill jag lova. Men ... det får väl bli att jag sparar en massa energi när utom­hus­tem­pe­ra­tu­ren inte går under nollstrecket. Bra för miljön och bra för min anorektiska plånbok :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!