tisdag 8 december 2009

Fullt upp

OJ, VAD TIDENS sand rinner fort genom glaset ... Det börjar bli hög tid att fundera på vad min nästa krönika i Ålandstidningen ska handla om, eftersom den ska publiceras den 19.12. Och så borde jag vrida till lite fler FlowerPower-provstickor, och ta itu med

Provstickor av galvad stråltråd.
förberedelserna för ÅCA:s årliga teckningstävling, och koka ett par kilo torkade bönor, och tvätta alla golv, och ...

Ja, ni hör – idag är det en så’n där dag. Så jag får allt börja med att samla mig och avsätta en stund på prioritering. Tror faktiskt jag på stående fot – eller kanske snarare sittande rumpa – prioriterar bort golvtvätten helt och hållet. Jag blir ju ändå solo i ”Rucklet” över julen, så vad spelar det för roll om golven inte är kliniskt rena?

Bloggandet är faktiskt ett alldeles utmärkt sätt att samla tankarna, och samtidigt en form av mindfulnessövning. När man skriver något är man tvungen att vara närvarande i nuet, annars resul­terar det bara i en massa #@x/$¤? på skärmen. Och nu slipper jag ju släpa fram skurhink och mopp ;) Kanon!


Hur som helst och avslutningsvis: Dagens guldkant är i alla fall att jag sedan ett knappt år har ett riktigt kontors- och ateljéutrymme att jobba i, och slipper belamra bostadsdelen av ”Rucklet” med mitt arbete. Sannerligen guld värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!