fredag 2 juli 2010

Ett brev betyder allt

DET BEHÖVS INTE mycket för att göra en medmänniska glad. Ett li­tet brev på posten räcker gott och väl. I alla fall i mitt fall.

”Stigbert”, a.k.a. ”Peacerosen”, har idag förgyllt min dag och kletat fast ett brett leende i mitt skrynkliga nylle. Orsaken? Jo, jag skickade henne ny­li­gen en liten drömfångare jag knåpat ihop av metalltråd och lite pärlor, i den from­ma förhoppningen att den skulle göra processen kort med hennes åter­kom­man­de mardrömmar. Ibland blir det bara så där, att man råkar äga en sak som hör mer hemma hos någon annan.



Inte hade jag förväntat mig något i gengäld, men lik förbannat kom det idag ändå ett brev i retur. Och i kuvertet fanns detta fantastiska kort, en påse blomsterfrön och en packe med ”vägledningskort” att dra ett ur när behovet känns påkallat. På varje kort finns en upp­ma­ning: ”kunskapen finns i dig själv”, ”ta fram skrattet i dig”, ”ha kul, välj glädjen” och så vidare. Tänkvärda ord att stanna upp inför och reflektera över!


På det första kortet jag drog stod det ”enkelhet”, så jag får väl nöja mig med ett enkelt: Tack, ”Stigbert”!

3 kommentarer:

  1. "Stigbert" är tydligen en scrappare, det ser man på kortet (en av mina döttrar är det också)!
    Jättefina saker, både det du skickade och det du fick!
    Ha en skön helg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Japp, det kan man lugnt konstatera att hon är. En duktig sådan också! :o)

    Ha det så skönt i veckoslutet du också! Här på Åland är det jädrar anamma-högsommar idag :oD

    SvaraRadera
  3. -Vassego!

    Ha en underbar fedag!
    Kram, "Stigbert"...(:

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!