lördag 19 mars 2011

Baisse på humörbörsen

VAKNADE TILL EN helt vit värld. Ännu en gång. Jamen, hallåå! Hur mycket snö kan en vinter egentligen inrymma?!

*suck!*

Hade på morgonens to do-lista att i spalten till höger här i bloggen lägga in länkar till mina krönikor i Ålandstidningen, men filöverföringen fungerar inte. Naturligtvis inte. Och så är det ju helg och chansen att supportavdelningen svarar snabbt är inte stor.

*suck!*

Inser att det är dags att köra ett par maskiner tvätt. Avskyr tvätt­bestyr! Fylla, starta och tömma är helt okej. Men hänga upp, plocka ner, stryka, vika och få in i garderober och byrålådor..? Nä, usch.

*suck!*

Borde släpa fram dammsugare, hink och mopp och ta itu med situa­tio­nen på gräsrotsnivå. Avskyr att städa! Särskilt dammsugning, efter­som det är så förbenat trångt i ”Rucklet”. Ont om svängrum har vi gott om :o/

*suck!*

Konstaterar att det är lördag och att jag än en gång kommer att för­sitta möjligheten att ge mig ut ”på byn” för att vara lite social. Avskyr att vara ensam! Men välja kläder (Vilka då? I min garderob? Vilket skämt ...), renovera nyllet (dödsdömt) och försöka göra något av det risiga håret (Häcksax och båtlack kanske?) ... Nä, i min ålder är det inte mödan värt.

*suck!*

Ha en riktigt utomordentlig lördag, ni som kan!



*SUCK!!!*

8 kommentarer:

  1. Här har vi också fått snö i natt tur det inte blev så mycket,kanske solen visar sig innan mitt på dagen.Dom där sysslorna vill man ju helst slippa, men det är ett måste ibland.Du får väl hjälp av dotra?Kram å trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Hej Nina, jag fattar att ditt humör är på botten, men försök att tänka lite positiva tankar, det hjälper lite.
    Snön lär väl försvinna, det skulle bli varmt och soligt på dina breddgrader enl. meterologen på TV.
    Strunt i alla måsten,gör något kul istället, det kommer flera dagar att dammsuga, tvätta mm på.
    Vaddå inte lönt att fixa tills sig? Tänk då på mig som är "några" år äldre. Hur resultatet än blir så mår man bättre.
    Ha nu en bra dag
    Monkan

    SvaraRadera
  3. Ja, ibland är det extra motigt här i livet! "Tingen är emot mig", brukar jag säga...
    Gör någon av de sakerna, som borde göras och ta en annan i morgon!
    Ha det så gott!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Jag har sagt det förut. När man har nått botten, så har man i alla fall fast mark under fötterna. Jag tänker inte alls säga något lättköpt som "pigga på dig". Näe, sura ihop och njut av det. Det är faktiskt skönt att sura ibland, för det blir ju så bra när man slutar.....Annacarin

    SvaraRadera
  5. Du har så rätt i det där med dammsugning. När världen ser ut som den gör idag med ett kroknande kärnkraftsverk i varje hörn har jag beslutat mig för att dra ner på dammsugningen, en av hushållets mest onödiga energitjuv. Kylen kan man ju inte stänga av för man vill väl ha en kall öl och is till Balvenien. Alltnog, nu är ju jag inte den som historisk slitit ut specillt många dammsugare men tiderna förändra och idag är situationen en annan, det har framkommit önskemål om att jag bör dammsuga oftare. Varför? Det är väl bra att ha det sandat i hallen när man kommer hem så man inte trillar omkull och bryter lårbenshalsen. DÅ BLIR DET DYRT. Nu tog ju inte dessa argument så bra som jag trodde varför jag gjorde en rent vetenskaplig undersökning på vad vi nationalekonomiskt skulle spara om vi nöjde oss att dammsuga varannan vecka istället för som nu, varje vecka. Det är svindlande summor, bara 263 millar i kungariket. Allt finns väl dokumenterat i en Excel-fil om du är intesserad av att föra uppropet vidare.

    SvaraRadera
  6. Stickmamman:
    Två maskiner tvätt blev det, men efter det la jag ner hushållandet. Nån måtta får det vara! ;o)

    Monkan:
    Har tänkt positivt så det knakar och det blev faktiskt bättre utåt dagen. Och solen kom! Och snön började smälta! Igen :o)

    Monica:
    Rådet är läst och lytt!

    Annacarin:
    And the bottom in nådd och jag har studsat tillbaka! Tack för att du avstod från plattityden, för det kändes riktigt bra att få sura en stund ;o)

    Guran:
    Asså, mannen, du är bara BÄST! Kan du inte kasta dig handlöst in i politiken nu när du inte träsar på för brödfödan längre? Du har så många underbara nytänk att missionera med att man blir alldeles varm om lilla hjärtat!

    PS. Skiter således i dammsugningen även imorgon. Bara så du vet.

    SvaraRadera
  7. Och då har jag ite tagit med i beräkningen att det säljs ca 615000 dammsugare varje år i kungariket. Normalt bör alltså en dammsugare hålla dubbelt så länge vid normal förvaring. Vi börsåledes kunna minska hushållens inköp av dammsugare med dryga 300000 st, en besparning för husållen med ytterligare 30 millar, för att inte tala om den negativa miljöpåverkan som tillverkningen av denna volym innebär. Och påsarna, gud i helvete, vi skulle snart kunna börja betala av på statsskuden.

    SvaraRadera
  8. Hahaha! Hohoho! *torkar tårarna från ögonvrårna* Du är obetalbar, vet du det?

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!