onsdag 13 april 2011

Finns det liv finns det knopp
– men finns det liv i min knopp?

DET FUNGERAR TYDLIGEN, mitt enkla underbevattningssystem för min cyklamen, den som jag fick av mina rara grannar i slutet av no­vem­ber.

Kolla här bara! Den har satt nya knoppar nu:


Annars är det lite körigt just nu. Om två timmar är det äntligen dags för den försenade EEG-undersökningen, fö­regått av den hårtvätt som krävs före det. En ytterligare tvätt efter hemkomsten, för att få bort all smörja som används för att säker­stäl­la en god kontakt mellan knoppen och utrustningen. Därefter ett äkta bråttomjobb att ta itu med, och brådskande uppdrag är, om jag så säger, inte riktigt min grej nuförtiden. Redan nu kan jag känna hur ad­renalinvågorna går höga mellan tinningbenen :o/

Ovanpå det här har jag dessutom en månadskrönika att skriva till lör­dagens tidning plus en hel del annat som tarvar en arbetsinsats från min sida. Det här artar sig med andra ord till en sån dag – och ”sån” är i det här fallet inte en synonym till ”bra”.

Men igår blev jag av med allt lärkträdsris från gården! Stort tack för det, herr K! :oD

2 kommentarer:

  1. Man kanske skulle skaffa en burk med sådan där smörja. Kanske befrämjar kontakten mellan knopp och kropp också. Lycka till nu!
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. Då är det dags att hålla tummarna igen för att apparat och personal fungerar som dom ska.

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!