söndag 22 maj 2011

Det var FF igår

VÄNINNAN S GJORDE sin sista arbetsdag i fredags och hade igår FF, med betydelsen FrihetsFest eller Fritt Fall, för att fira sitt svanhopp ut i en framtid som ung – och då menar jag verkligen ung – pensionär. Det var en såväl trevlig som låång tillställning och när tanten i ”Ruck­let” är ute och suddar till 04:00 på morgonen blir det dagen efter var­ken egna inlägg på bloggen eller kommentarer på andras.

Det enda jag mäktar med idag är ett bildcollage på det senast slut­för­da Jïengearmbandet. Mer om både party och det nu fär­diga växthuset kommer under morgondagen.

Mönster/Pattern ©Stjärnkraft

3 kommentarer:

  1. Hmmm, litet dagen-efter?
    Armbandet är jättefint, men personligen skulle jag hellre haft en mörkblå kant, hoppas att du inte misstycker...
    Försiktig kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Ute till fyra på morgonen, det skulle jag aldrig klara av! Ni måste ha haft det väldigt trevligt i alla fall.
    För övrigt måste jag nog ge Monika rätt i sin kommentar om färgen på kanten, men det beror ju också på vad man har för klädsel till.

    SvaraRadera
  3. Monica:
    Joo ... men inte på grund av ett överdrivet intag av rusdrycker. I den här åldern är det, som du säkert vet, fullt tillräckligt att inte få tillräckligt mycket nattsömn.

    Jag förstår din synpunkt om färgen på kanten, men den här gången valde jag mockabrunt för att ännu lite mer försöka efterlikna det traditionella armbandet: http://www.etsy.com/transaction/12902524.

    Cici:
    Haha! Det var just det som var haken; hade det inte varit roligt hade vi nog tagit kväll långt tidigare ;o) Men uj, vad det tär på en som inte längre är någon ungdom ...

    Betr. armbandet kan du läsa vad jag skrev till Monica här ovan. Och du har helt rätt i att det är kläderna i övrigt som är avgörande. Till exempel till vit t-shirt, jeans och skor i samma beige färg är det faktiskt väldigt elegant!

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!