torsdag 16 juni 2011

Jag är tacksam för ...

DET FINNS MÅNGA, enkla saker att vara tacksam för. Därför drog jag den 1 juni igång en 29 dagar lång ”aftonbön”, genom hela alfabetet från A till Ö. Varje kväll ska jag reflektera över något, stort eller smått, som jag har anledning att vara tacksam över.

Hoppa gärna på tåget om du vill och vet med dig att du har saker, fö­re­teelser eller personer i ditt liv som kanske inte fått den tack­sam­het de förtjänar. Det står dig fritt att kopiera bokstavsbilderna och an­vän­da dem på din egen blogg :o)


... ja, just precis P.

P är en prima donna med huvudet på skaft
och en riktigt, riktigt god vän. Den allra bästa!

Så länge barnen var små var det knepigt och det tog ett antal år innan vi ”fick till det”. Men för ungefär fem år sedan fick vi till slut ordning på pusselbitarna och har sedan dess haft mycket kul tillsammans. Utan P hade jag t.ex. aldrig kommit mig
iväg till Madeira.

2 kommentarer:

  1. På P är det lätt att vara tacksam när man har en dotter, som heter Paula...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Jösses, har du redan kommit till P? Fast det är ju bra, då kan man parkera här ett tag och läsa ikapp ;D

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!