lördag 16 juni 2012

Det blåser friska vindar igen!

HALV FYRA IGÅR eftermiddag fick jag ett telefonsamtal. Fläkten som skulle ersätta den som pajat i min gamla laptop hade anlänt. Efter tio minu­ter stod jag i butiken och langade in datorn för bytet. En halvtim­me senare kom nästa samtal. Det var färdigt.

Och var på Åland är det man får en så här utomordentlig service? Hos Mariehamns Persondatorer, där jag tidigare inte varit kund. Men från och med nu, tack vare Daniel, är jag det. Det är det inget att snacka om.

Man beställer grejerna när man lovat, och – framför allt – man ringer när man lovat. Så ska en slipsten dras.

8 kommentarer:

  1. Ja det finns nog hopp om mänskligheten trots allt.Ju fler eländen man träffar på desto mer uppskattar man de små ljuspunkterna i form av Daniel och likasinnade.Tittade på gamla klasskort i går och vet att åtminstone två av klasskamraterna från andra klass är borta för alltid.Även om man inte har träffats på många år, känns det ändå.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Världen skulle vara en mycket bättre plats att befinna sig i om den bestod av lite fler Danielar (eller vad det nu blir i pluralis). Men just nu har jag en känsla av att de är just dessa individer som slag i slag rycks bort alldeles för tidigt. De besvärliga, argsinta, tjurskalliga och jobbiga blir kvar. Jag själv inte att förglömma :o/

      Radera
  2. Ja, så ska det vara. Service och pålitlighet är underbart när man råkar på det, man blir alldeles försvagad av lycka när man verkligen får hjälp. Och datorer och bilar ska fungera, så är det!
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Kanske att de mindre företagen är mer rädda om sina kunder oavsett hur stort eller litet jobb dom levererar. I de stora kedjorna är det sällan någon som känner ansvar, men i de små märks det direkt om personalen är kundvänliga eller inte. Bra för dom att få lite gratisreklam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst tusan är det så, att med växande storlek krymper servicen. Och numera börjar det bli ont om små företag, där ägaren själv är den som sköter jobbet. Till och med här på Åland, där svenska kedjor etablerar sig slag i slag. Vi har redan Elgiganten, Kapp-Ahl och Mekonomen. Clas Ohlson och H&M - och kanske någon till, som jag ännu inte hört om - är på kommande. Det vete f-n om det här är en utveckling som jag gillar ...

      Radera
  4. Ja, sådana ställen går man tillbaka till! En win-win-situation!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exactemente! Och win-win-situationerna i livet är inte så många att man direkt drunknar i dem, så det gäller att hålla fast vid dem man råkar snubbla på ;o)

      Radera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!