lördag 15 september 2012

Årets ”Tadaa!” ♥♥♥ ”Ta-daah!” of The Year

 






Den vanliga känslan av tomhet infinner sig när ett så här stort projekt är färdigt. Och vad fort det gått ... Jag började ju så sent som den 1 juli i år. En sån tur att jag för ett par dagar sedan fyndade mer garn­rester på loppis! :oD

Strategiska mått/Strategic Measurements:
Mått/Size:130 x 160 cm
Vikt/Weight:1.657 g/1,657 gms
Garn/Yarn:alla möjliga rester av ull- och ylleblandgarn
all kinds of wool and wool blend leftovers

Till salu? Visst, om nån är villig att betala vad jag begär för den.
For sale? Sure, if someone’s willing to pay what I ask for it.
granny squares, afghan, blanket, throw, crochet, wool, edging

12 kommentarer:

  1. Jättefin! Undras hur många timmars arbete det ligger bakom...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :o) Vad tidsåtgången beträffar har jag inte någon direkt koll, men jag skulle väl tro att det är någonstans uppemot 200 timmar. Typ.

      Radera
  2. Vilket projekt och vilket härligt resultat!! Underbart fin att njuta av när höstrusket kommer. Blir inspirerad:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovars, med tanke på att det här en ÄKTA mormorsrutefilt, dvs virkad av i princip endast restgarner, är jag mer nöjd än jag väntade mig att bli. Alltid kul om man kan inspirera andra! :oD Men är du klar med ponchon redan??

      Radera
  3. Hej! Vilken fin filt härligt med alla färger och vilka fantastiskt fina bilder, Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och tack en gång till. Tänk, vet du, jag tröttnar tydligen aldrig på mormorsrutor, för det kliar redan i fingrarna att börja med något nytt ...

      Radera
  4. Vad läcker den blev,en sån skulle jag haft här på min bäddsoffa.Blir sugen på att gör en.Hur mycket garn har det gått åt att göra den?Eller en i gungstolen där hemma.Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad skoj att du gillar slutresultatet! Som jag skrev i slutet på inlägget har det gått åt knappt 1,7 kg garn. Men 90 % är i det här fallet restgarner, så det blev ett rysligt pusslande.

      Radera
  5. Suck, suck, suck, dubbelsuck sade hon och petade påsen med krävande garner och virknål längre in i hörnet i klädkammaren.
    undertecknat av
    "Du vet vem"

    SvaraRadera
  6. Hahahaa! Men du, nu är det faktiskt så här, att jag har varken karl, hund, hembygdsförening eller ett brinnande intresse för fågelskådning som "stjäl" min tid. Det är en viss skillnad, om vi så säger. Så peta på du. Utan samvetskval!

    SvaraRadera
  7. Ursäkta "franskan". Vilket jäääävla jobb. Annacarin

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Förspilld kvinnokraft" är en annan formulering jag hört. Själv föredrar jag recycling de luxe.

      Radera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!