onsdag 20 mars 2013

Humörbarometer i hantverksform, del 2

AV FÄRGSÄTTNINGEN ATT döma skulle man kunna förledas att tro att jag idag, och i motsats till igår, är lugn och fin till sinnet. Det här ju mil­da, fina färger!


Låt mig säga som så, att även idag bedrar skenet. Jag är minst lika förbannad som igår, om inte ytterligare ett snäpp. Men det röda gar­net är på upphällningen och tarvar ransonering. Annars hade jag nog fan anamma fortfarande virkat rött!

Rött som blod.

Andras, inte mitt.

Vilken färg kan man månntro förknippa med knäskålar som varit i närkontakt med ett basebollträ..? Det skulle gärna få bli färgvalet tlll nästa grytlapp, hehe! :o)

2 kommentarer:

  1. Hej Nina.
    Jag tror att knäskålarna skulle bliva blå-lila med inslag av grönt och gröngult om de hade blivit träffade av bollträdet, ha,ha.Kanske det blivit fina färger i ett par nya lappar.
    De grå som du visar på bild tilltalar mig, jättefina. Du är väldigt produktiv för att vara ilsken.
    Ilsken förstår jag att du är, men det är ju inte så konstigt.
    Ilsken är väl jag med men endast av den anledning att vintern har kommit tillbaka. Men förhoppningsvis varar väl varken min ilska eller vintern så länge till :)
    Den senaste veckan har jag varit fullt upptagen med att rensa i skåp, rensa bland alla pappershögar. Jag har också släktforskat en hel del,tiden bara springer iväg då.
    Det blev aldrig att jag kom till skott med stickningen av handledsvärmare, det får bli ett projekt till nästa vinter.
    I morgon kommer vovven Emma, vi ska baka ihop hon och jag ha,ha. Det stundar en ny Påsk, jag ska hem de mina och då måste jag ha lite gott att bjuda på. Vi får väl se om det blir en blogg om Påskbestyr, jag är inte så begeistrad av den högtiden.
    Ha en skön kväll, C hälsar.
    Stora kramen
    Monkan

    SvaraRadera
  2. Jag noterar med förtjusning ditt "knäskålsförslag" för framtida lappvirkning! Det kan bli hur tjusigt som helst :o)

    Jodu, påsken närmar sig med stormsteg. Inte heller för mig är den en av de där allra mest älskade högtiderna. Fast det kan ju förstås vara lite trevligt också, om man är på humör och får det lite uppiggande pyntat med påskens glada färger! Annars är det en helg som får komma och gå utan större ståhej numera, efter att Lilla A passerat "så påskgräs och leta påskägg"-åldern. Björkris kan jag inte ta in pga hennes allergi, så ska det blir något ris får det bli av någon "snällare" sort.

    F.ö. måste jag tillstå, att jag ofta är som mest produktiv när jag är arg. Ilska har den effekten på mig; den genererar energi som jag inte trodde fanns mera. Men vid det här laget börjar jag bli utled på att jämt och samt vara förbannad - och när det för det allra mesta är av fullt giltiga skäl. Som tur är har jag ännu inte förlorat min humor, för skulle jag inte mellan varven kunna flina åt hur absurt allting är, ja, då vete f*n hur det skulle sluta.

    Ha en skön dag! Hälsa C tillbaka :oD

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!