fredag 4 december 2009

Fint från loppisar

JAG LOVADE JU bilder på mina Emmausfynd, så här kommer de. Vad jag ska göra med faten vet jag inte ännu, men den låga, vida skålen med fötter har jag fyllt med lingonris och mossa och stuckit ner lite färska rosenknoppar. För julkänslan har jag strött ut några bitar av rött fuskglas, och så ett ljus i mitten.




På eftermiddagen passerade jag Ann-Gerds Antik på väg för att uträtta andra ärenden och kunde, som vanligt, inte låta bli att titta in en vända. Vilken tur att jag gjorde det! Dels hittade jag ett likadant nysilverfat till (ytterligare ett nummer större) och en jättefin ljusstake i nysilver. Dessutom ett vackert, handblåst fat och en Iittalaljusstake. Dessa fyra föremål ska sammanfogas och bli två fat på fot! Ni får se när det är fixat och klart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!