onsdag 2 december 2009

Det helande hantverket

DET KÄNNS NÄSTAN som jag begår en synd, när jag mitt i det pågående eländet unnar mig en stund med mitt hantverk. Men hantverket är för mig en form av mindfulnessövning; när händerna är sysselsatta befinner jag mig bara i nuet, med fokus på det jag gör. Kanske är det just nu en nödvändighet med dessa bubblor av tidsvacuum för att generera ny energi att kunna ge vidare åt Peter?


Några platta pappersstjärnor som jag tillverkade under gårdagen.

Peters prognos är inte god. Inte god alls. Begreppet tid är inte längre någonting relativt, utan skrämmande konkret. Jag är inte troende – raka motsatsen, faktiskt – men ändå ber jag om ett under, så att han och barnen åtminstone ska förunnas att få fira den stundande julen tillsammans.

Inatt har det varit kallt, kanske ner mot -6, och omgivningen är täckt av frost. En välkommen omväxling till det evinnerliga regnet! Kanske, kanske blir det ändå en vit jul i år ...

[tags: moravian star, paper, folded, glitter, flat, christmas]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!