torsdag 14 januari 2010

För mycket att göra ...

FY, VAD JAG är trött denna morgon ... Det blev sent igår, för jag satt uppe till 01:00 och korrekturade Nya Ålands porträttartikel om mig själv. Jag avundas verkligen inte Tanja som hade fått uppdraget, för det kan inte vara en enkel match att skriva om någon som själv ägnar sig åt att skriva. Att hon över­huvud­taget lyckats få ihop något av mitt babbel är imponerande.

Idag ska jag
... på ett brainstormingmöte kl. 10
... handla (spec.pris på bananer; får inte glömmas)
... ordna blommor till Peters begravning imorgon
... skriva en krönika på c. 4.000 tecken till Tidningen Åland (trots grav idétorka)
... skjutsa A för att hämta skol­disco­kläder från sin andra adress
... komma på vad i helskotta vi ska ha till middag och laga den
... fålla ett par loppisjeans
... sy in islandströjan jag köpte på Emmaus förra veckan
... klappa om dammsugar’n så att den inte ska känna sig bortglömd

Bland annat, med mera, und so weiter. Ööörk, nu blev jag ju ännu tröttare.



Stort tack förresten, för den oväntade responsen på mitt förra inlägg! Nu är jag ännu mer övertygad om att det ska bli pullor på gården till sommaren; ”Sally”, ”Hedvig” och kanske också en ”Agda”.

Och sist, men inte minst, hälsar jag Marita, gammal bekant från min tid som medlem på Kapitel 1, hjärtligt välkommen till intresseklubben. Jätteskoj att kunna sälla en läsare i Holland till raden!

Men hörni, ha nu en underbar torsdag allesammans. Nu börjar min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!