tisdag 2 juli 2013

Efter regnet

 

SÅ KOM DET äntligen inatt, det välbehövliga regnet. På terrassen imorse uppstod intressanta speglingar i pölarna på de våta trall­brä­dorna, som den av det hoppfällda parasollet på den här bilden. Lite färgmanipulation i Photoshop, smack på med filtret Al Fresco och presto! har man gjort sig en spännande bild av en av vardagens trivialiteter.

Tänk, den som ändå kunde photoshoppa sig själv lite grann! Bli en mer spännande och färgstarkare version av sitt gamla jag. Kanske också klä sig i ett permanent filter av mjukt ljus, så att årsringarna inte läng­re var så förbannat synliga? Eller varför inte, om andan faller på, vara så totalt motvalls som det bara går, med filtret Krackelering ställt på 100 %!

Ibland skulle det sitta fint att kunna göra om sig lite. Men då menar jag inte lagd under kniven eller ipumpad Botox eller Restylane. Nä, Photo­shop Life vore grejen! Och vem vet, med den takt tekniken går framåt är det kanske inte ens en utopi?

Hoppas vid gud att jag hunnit kila vidare innan det ”undret” inträffar, för jag är faktiskt rätt nöjd som det är. Vissa dagar.

2 kommentarer:

  1. Var ålder har sin tjusning! Och du är ju rena ungdomen, jag är nästa 20 år äldre!!!
    Kram från en åldrig bloggvän!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ålder är nog ett helt subjektivt värde och dessutom är det flera gånger mer drag i dig än i den här tanten :o/ Men en redig kram får du i retur trots det ;o)

      Radera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!