onsdag 3 juli 2013

Nå’n som är sugen på en bit..?

 

8 kommentarer:

  1. Jaaa, jag!
    Vilken proffsig skapelse!
    Lyckliga "M", som får en sådan på 50-års-dagen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag den här gången ville ha randiga sidor fick så vackert lov att tillverka mig en "gräddkam" av ett gammalt burklock och det funkade ypperligt!

    M får den här tårtan och en kvast blommor, that´s all. Min ekonomi medger inte inköp av någon riktig födelsedagspresent, så gåvan är ju inte vad man skulle kalla för bestående precis. Men man gör så gott man förmår. Hoppas bara att den är god ...

    SvaraRadera
  3. Herregud människa, har du gjort tårtan själv!? Ser underbart god ut och tilltalar även mig som inte är så förtjust varken i sötsaker eller jordgubbar. Men ibland så...
    Din berättelse om "måttfel" på min blogg skrattade jag länge åt! Det påminner om det som min mamma berättade för mig. Hon skulle som barn på landet koka mannagrynsgröt och tog 1 kg mannagryn istället för 1 dl och det slutade med att hela köket fick saneras!! *fniss*
    Alltså brukar jag dubbelkolla och den här gången så stod det faktiskt nr.5. sen att det var fel vagnsfabrikat det visste ju inte jag.....

    SvaraRadera
  4. Jag sitter här och väntar med fat och sked!!!!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  5. Det var den snyggaste tårta jag sett på länge! Innan jag läste ditt kommentarssvar trodde jag att det var maräng på sidan och funderade hur du hade burit dig åt. Jag kan inte påstå att jag blev mycket klokare av att det var grädde friserat med gräddkam. Men väldigt snyggt och proffsigt.
    Det blev säkert en väldigt uppskattad present eftersom man ser hur mycket arbete och känsla som är nedlagt på den.

    SvaraRadera
  6. Jotack...ser gott ut...skicka gärna över en tårtbit på mailen!

    Sätter på kaffe och tar fram en fat och sked så länge! ;-)

    Steffe

    SvaraRadera
  7. Alltså berätta för en dräglande tårtälskare hur du fått till den där snygga sidan på kanten? Tårtan på ett runt bord och så har du gått runt, runt med spritsen i handen? Ser väldigt najs ut!

    Pipi

    SvaraRadera
  8. Jaa Klart man vill ha en bit.Du har ju visat förut att du är ett proffs på tårtor.Klart att du kan ta emot beställningar.Verkligen en snygg tårta å säkert loka god .Kram på er.

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!