måndag 4 januari 2010

Vådan av audioböcker

Lethal Weapon 1:
OOOPS, I DID it again ... Vaknade ännu en morgon med sladden till walkman­hörlurarna runt halsen, och två varv denna gång. Det är med andra ord inte helt otänkbart att denna min fäbless för att lyssna på audio­böcker vid säng­gåen­det kommer att bli min förtida död – och jag kan redan se löpet:

”Kvinna strypt av deckare”

Eller så får det kanske tjäna som inspiration till något eget litterärt alster? Fast det lär i så fall dröja. Jag väntar nämligen otåligt på att gå igång igen. Men personalen på hjärnkontoret verkar fort­farande vara på semester; en lååång sådan. F-n vet, om de inte mig ovetande tagit alterneringsledigt också ...

Ärligt talat börjar jag tycka riktigt synd om Solveig, huvud­karak­tären i min humorroman Livet leker, liket lever. Det är nu långt mer än en månad sedan jag tryckte på pause-knappen och hennes framfart i dejtingsvängen stoppades. Vi skriver fjärde januari idag och är sedan två veckor på rätt sida om mörkret. Vågar jag hop­pas på att inspirationen kommer att återvända i samma takt som ljuset?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!