fredag 16 april 2010

Fika för flinka fingrar

GAMLA, HEDERLIGA SYJUNTOR i alla ära, men det jag vill ha i Marie­hamn är ett hantverkscafé. Tänk vilken möjlighet ett sånt skulle bety­da för människor som delar ens intresse för handens skaparkraft! Hantverkandet per se är ju i många fall en väldigt ensam syssla. Man sitter i sin verkstad, ateljé eller studio och träffar just ingen annan, och möjligheten att utbyta tips, idéer och rakt av vara social är liksom borta. Gone. Non-existent.

Den här idén finns i många större städer och jag tror definitivt att det skulle funka även i våra lilla stad. Kaffe, en smaskig tårtbit och prat och skratt med gamla och nya hantverksbekanta – hu, jag kan knappt hålla mig i skinnet av längtan ... Så snälla någon caféägare i stan, sätt igång!

*tänker till en sekund*

För så illa kan det väl inte vara att ingen annan än jag skulle välkom­na ett sånt initiativ? Det kan det väl inte..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!