onsdag 14 april 2010

Smått & gott

DET VERKAR SOM om personalen på posten här på Åland inte är läskunnig. Idag blev jag för jag vet inte hur mångte gången tvungen att fara och hämta ett paket från tullen, trots att innehållet inte är förtullningspliktigt och varuvärdet understiger gränsen för när man måste betala moms. Både innehåll och värde dessutom klart och tydligt deklarerade på försändelsens utsida!

*avgrundsdjup suck*


Det som kom var 400 gram Miyukipärlor som jag köpt från Texas, USA via Etsy; åtta små påsar à 50 g. Här på bilden ligger de på en rund bricka av orange melamin, som jag fyndade för 1 euro på loppis­shop­pen Bettans Bod på vägen hem. Ett par fina, svarta, oanvända Ree­bok träningsskor fick jag också på samma ställe för 12 euro. Kanon­fynd, eftersom mina ”pågående” Nike börjar sjunga på sista versen efter tre års flitig användning. Dem har jag f.ö. köpt på samma ställe för ungefär samma peng.


Men nu har jag inte tid att sitta här och häcka! Jag måste sätta igång med bärremmarna till min andra virkade väska, som blev färdig imor­se. Den här gången tänker jag kroka remmarna istället för att virka. Krokning blir mindre elastiskt och det är ju en kvalitet av eftersträva när det gäller remmar :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!