måndag 14 december 2009

Men NU blev det kallt!

SNÖN LIGGER VIT på fur och gran ... och här snackar vi riktigt dålig tajming! Så här borde det ju ha varit igår, ju. Och jag har just konstaterat att en av mina ur­åldriga utomhustermometrar, den på norrsidan, är av ”glädje­varianten”. Den visar nämligen på -11° idag, vilket inte är ens i närheten av rätt. Subtrahera med 7-8 grader, så närmar vi oss sanningen.

Ja, och så är det då måndag igen. Inte stor vits att tråka ut er med en redogörelse för vad jag planerat för veckan, men en grej tänkte jag i alla fall berätta om: Jag har länge funderat på att göra något av en rätt stor planteringskruka i terrakotta. Nu har jag kommit på vad. Med lite tur kommer jag till skott endera dagen, och kan av­slöja så mycket som att det – surprise! – har med julen att göra ;)


Dagens definitiva guldkant är att dotra min återvänder från en vecka hos sin pappa. De har dessutom varit på en långweekend till Tallin, så det ska bli skoj att höra hur resan varit. Välkommen hem, A!

1 kommentar:

  1. Tur att din termometer är en glädjevariant. Min är en hånskrattande ful skit som visar kallt bara värre. -11 var inget skämt här. Det var den krassa sanningen. Hurr...

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!