tisdag 15 december 2009

Baka, baka, baka ...

HUSLIGHETEN KÄNNER INGA gränser just nu. Ikväll har här bakats chokladsnittar, eftersom den tidigare så rundmagade kakburken börjar se undernärd ut. Drömmarna, havreflarnen och en stor del av den nyss hemburna burken med Annas pepparkakor är spårlöst försvunna och inte så mycket som en smula avslöjar vart de tagit vägen.

Imorgon – eller övermorgon – blir det bakning och konstruktion av pepparkakshus. Degen tipsade Pipi mig om ett par inlägg längre ner, och den verkar vara finemang för husbyggnation. Om resul­tatet blir bra återkommer jag med bilder i ett senare skede.


Besöket hos Peter blev väldigt kort. Han var otroligt trött och orkade inte alls prata, så jag var egentligen bara där; en med­människa i hans närhet en liten stund. Inte vet jag om mina besök är till någon glädje för honom, och han kanske rentav skulle föredra att lämnas ifred. Usch, det är så svårt att gissa sig till vad han vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!