torsdag 23 juni 2011

Blommor och blader gör människan glader

SOMMARVÄRMEN LÅTER VÄNTA på sig i år och utanför mitt köks­fönster häller regnet ner. Fördelen är att vi den här gången får en riktigt blomstrande midsommar!

Bilderna är tagna i min trädgård med min Fuji FinePix F30. Jag hade hoppats få min nya FinePix HS20 EXR till mid­som­mar­helgen, men det ser inte ut som om den hinner fram med posten :o(

Sommarens första pion i kvällningen.
21 juni 2011

Tätt intill en jättelök.
21 juni 2011

Tjärblomster, flyttad från en karg dikeskant 2010.
21 juni 2011

Bergklint planterad 2010.
21 juni 2011

Strandiris mot en fond av gräs.
21 juni 2011

På terrassen blommar violerna i överflöd.
21 juni 2011

Trädgårdsiris ur en annorlunda vinkel.
21 juni 2011

5 kommentarer:

  1. Så vackra bilder! Hur ska det inte bli med din nya kamera. Tjärblomster är verkligen vackra. Hela fyrön här uppe är översållad av dem just nu.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. Varmt tack för det berömmet! Nya kameran ska ha en ännu bättre makrofunktion, så jag kan knappt bärga mig ...

    SvaraRadera
  3. Vilken absolut underbar pion du har!
    Här är mina vita pioner nästan utblommade och dom som är kvar, hänger regntunga mot jorden!
    Vackra bilder!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Lite nyfiken är jag. Håller på och kollar runt efter en juste kamera. Har också spanat in HS20. Förutsätter att du näthandlat. Var? Skiljer ju rätt mycket i pris.

    SvaraRadera
  5. Monica:
    Jo, den är helt ljuvlig, den där pionen, och den är ännu vackrare när den är helt utslagen. Tyvärr vet jag inte vad den heter. Roligt att du gillar mina bilder :o)

    Ingabritt:
    Japp, jag nätshoppar. Från Stuttgart, Tyskland. Adressen är www.pixeluniversum.de och de hade ett mycket förmånligt pris på HS20:an.

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!