måndag 20 juni 2011

Jag är tacksam för ...

DET FINNS MÅNGA, enkla saker att vara tacksam för. Därför drog jag den 1 juni igång en 29 dagar lång ”aftonbön”, genom hela alfabetet från A till Ö. Varje kväll ska jag reflektera över något, stort eller smått, som jag har anledning att vara tacksam över.

Hoppa gärna på tåget om du vill och vet med dig att du har saker, fö­re­teelser eller personer i ditt liv som kanske inte fått den tack­sam­het de förtjänar. Det står dig fritt att kopiera bokstavsbilderna och an­vän­da dem på din egen blogg :o)


... min trädgård.

Att jag under de gångna två åren har haft min trädgård har varit lika viktigt som en livboj för en drunknande. Jag förstår mer och mer för var dag som går att trädgårdsterapi blir allt vanligare i behandlingen av människor med utbrändhet. Vi människor är inte skapta för att sitta på våra rumpor framför en dator hela långa dagarna. Våra kroppar är konstruerade för att utföra fysiskt arbete.

Ogräsrensning i rabatterna eller snöskottning på vintern spelar ingen roll. Att jobba utomhus och se resultatet av sitt slit är rena, rama aktivmeditationen. Bättre och hälsosammare än vilka lyckopiller på burk som helst!

3 kommentarer:

  1. Ja så är det om än man har ont i kroppen så är det bra att röra på sig.Kram på er.

    SvaraRadera
  2. Instämmer till fullo!
    Sommarkram, Monica

    SvaraRadera
  3. Men lagom är bäst. Jag brukar säga att det är jag som ska äga trädgården, inte den mig.

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!