torsdag 23 juni 2011

Cred åt Kesko

HÄRFÖRLEDEN KÖPTE JAG några tvådeciliterstetror med Pirkkas låg­laktos vispgrädde, bäst före någon gång långt fram i tiden. En efter en har jag tagit ur kylskåpet, hällt i en skål och försökt vispa. Same shit every time, med en aldrig tjocknande vätska och stänk över halva köket.

En tetra kostar trots allt drygt 1 euro och om jag velat ha mjölk hade jag köpt detta. Till slut tröttnade jag därför och mejlade Kesko för att informera dem om att innehållet i tetrorna förmodligen är något annat än den utlovade vispgrädden. Redan nästa dag fick jag ett vänligt svar och med dagens post kom dessutom en värdesedel på 10 euro.


Ibland lönar det sig att vara vad andra kallar en bitch. Personligen föredrar jag att titulera mig ”pris- och kvalitetsmedveten konsument”. Så det så.

2 kommentarer:

  1. GLAD MIDSOMMAR!
    Coola ner´ig nu riktigt i midsommar och tänk på blodtrycket!! ;-)

    Steffe

    SvaraRadera
  2. Bra gjort! Visst ska man klaga när något är fel - i regel lönar det sig...
    Kram, Monica

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!