lördag 25 juni 2011

Presstopp!

 

DET BOR EN mördare i oss alla. När jag igår lättade på fiberduken över mina grönsaker fick jag till min outsägliga fasa syn på en mörk­brun, slemmig individ som hade gömt sig därunder. Snabbare än man hinner säga ”Dö!” hade jag ryckt åt mig första, bästa pinne och gjorde kallsinnigt mos av äcklet.

Så här i efterhand är jag väl inte riktigt hundra på att det faktiskt var ”Rucklets” första mördarsnigel. Det kan ju ha varit en helt vanlig skogs­dito. Men några nämnvärda samvetskval har jag inte.

Fotnot: Snigeln på bilden har ingenting med händelsen att göra. Den är fotograferad vid ett annat tillfälle.

4 kommentarer:

  1. Hej

    Hm, ja nu när Peter Falk (kommisarie Columbo) inte finns hos oss längre, den gäckande mordutredaren som är klädd som en "obäddad säng", så kanske du kommer unden med mordet? hahahaha.

    SvaraRadera
  2. Välkommen i gänget! .. ;-/

    /Nicke

    SvaraRadera
  3. Tänk vad det är lugnt och skönt på vintern. Inga knott, inga mördarsniglar, ingen ogräsbekämpning och inga fästingar. Nu har vi varken mördarsniglar eller fästingar men jag tycker att det räcker till ändå.
    Jag lovar att inte anmäla dig till djurskyddsombudsmannen.

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!