söndag 19 juni 2011

Jag är tacksam för ...

DET FINNS MÅNGA, enkla saker att vara tacksam för. Därför drog jag den 1 juni igång en 29 dagar lång ”aftonbön”, genom hela alfabetet från A till Ö. Varje kväll ska jag reflektera över något, stort eller smått, som jag har anledning att vara tacksam över.

Hoppa gärna på tåget om du vill och vet med dig att du har saker, fö­re­teelser eller personer i ditt liv som kanske inte fått den tack­sam­het de förtjänar. Det står dig fritt att kopiera bokstavsbilderna och an­vän­da dem på din egen blogg :o)


... sanningen.

Av rutiga och randiga skäl är lögnen i alla dess former något jag har väldigt, väldigt svårt för. Sanningen kan göra ont, men det är en övergående smärta. Lögnen sargar dig för livet, både om du ljuger själv eller när du utsätts för andras lögner.

Läs gärna mina tidigare funderingar om det här med att ljuga. Klicka i så fall HÄR.

(På ”S” skulle ”syskon” förmodligen ha varit det självklara valet för många. Inte för mig, för jag tycker ju inte att man ska fara med osan­ning.)

3 kommentarer:

  1. Finns mycket bra även på S. Sanning och självinsikt kanske. Vet inte varför jag plötsligt kom att tänka på den gamla historien om han som skulle dra in på drickandet och fick rådet att bara dricka på dagar med R i.Nästa vecka kom man på honom med att dricka på tisdagen, varpå han förvånat räknade upp veckans dagar: Måndag,Tirsdag.... Det var då vi skapade benämningen Tirsdagsdricka och till och med gjorde etiketter med namnet till flaskor med diverse alkoholhaltigt innehåll. Det blev ett sidospår till den förra bokstaven.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. S, som i Sophia, mellandottern, är jag mycket tacksam för...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. S är: Självklart Stjärnkraft!

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!